Teknoloji

Yaşanan hayal kırıklığının ardından ortaya çıkan gerçek: Geliştiricileri bile Redfall’ın başarılı olacağına inanmıyordu.

Bloomberg’in haberine göre Xbox’a özel Redfall oyununun arkasındaki grup bile oyunun başarılı olacağına en başından inanmamıştı.

Microsoft’un Eylül 2020’de Zenimax’ı (Arkane’nin ana şirketi) 7,5 milyar dolara satın almasının ardından, Arkane’deki bazı çalışanlar Microsoft’un oyunu iptal edeceğini veya daha büyük olasılıkla tek oyunculu bir oyun olarak yeniden geliştireceğini söyledi. İzin verir umuduyla beklediler. Tabii bildiğiniz gibi bu olmadı ve oyun geçtiğimiz haftalarda piyasaya çıktı.

Prey üzerinde de çalışmış olan Arkane geliştiricilerinin değerli bir kısmının çok oyunculu bir oyun geliştirmekle uğraşmak istemediği söyleniyor. Bu nedenle Austin çalışanlarının yaklaşık %70’i oyun bitmeden şirketten ayrıldı.

Ayrılan çalışanların sözlerine göre Arkane için çok oyunculu bir oyun yapma fikri en başından beri anlamsızdı. Arkane’nin tek oyunculu hikaye odaklı oyunlara öncelik veren bir stüdyo olduğunu anlamak için Arx Fatalis ve Dark Messiah of Might and Magic gibi oyunlara bakmak yeterli. Konsept açıklandığında, kesinlikle çok fazla kafa karışıklığına neden oldu.

Dishonored serisi Deathloop ve Prey’in arkasındaki geliştirici Arkane, bugün sürükleyici sim dediğimiz şey için altın standart olarak kabul edilir. Redfall ise tam bir hayal kırıklığı olarak şimdiden tarihteki yerini almış durumda. 2023’ün en kötü oyunlarından biri olarak anılması da çok üzücü.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu